Uczniowie klasy II C i II E pod opieką nauczycieli 12 grudnia udali się na wycieczkę do fabryki Volkswagena w Poznaniu oraz do Muzeum Szyfrów Enigma.
Pierwszym punktem wycieczki była fabryka Volkswagena, w której obecnie produkowany jest samochód Caddy. Uczniowie mieli okazję zwiedzić linie produkcyjne oraz zobaczyć, jak wygląda proces tworzenia nowoczesnych pojazdów. Jednym z najciekawszych miejsc, które odwiedzili, był obszar budowy karoserii, gdzie mogli zobaczyć, jak precyzyjnie powstają części nadwozi samochodów. Duże wrażenie robiła ogromna liczba robotów, które uczestniczą w procesie produkcji. W całej fabryce jest 700 robotów. Szczególnie imponujący był robot „Herkules”, największy robot, który pomaga w montażu.
Kolejnym etapem był obszar montażu, gdzie uczniowie mogli zobaczyć, jak karoserie są łączone z podwoziem – to tzw. „wesele” na hali montażowej. Połączenie technologii i precyzji sprawiło, że uczniowie mogli zobaczyć, jak skomplikowane procesy produkcyjne są wykonywane z zachowaniem najwyższych standardów jakości.
Po wizycie w fabryce uczniowie udali się do Centrum Szyfrów Enigma, które jest miejscem poświęconym historii złamania szyfrów Enigmy przez polskich matematyków: Mariana Rejewskiego, Henryka Zygalskiego i Jerzego Różyckiego. Dzięki multimedialnej ekspozycji, młodzież mogła poznać szczegóły pracy polskich kryptologów, którzy odegrali kluczową rolę w złamaniu niemieckich szyfrów podczas II wojny światowej.
Uczniowie byli pod wrażeniem interaktywnych wystaw, które w przystępny sposób ukazały, jak złożona i ważna była praca matematyczna, której efektem było odszyfrowanie niemieckich komunikatów.
Wycieczka do fabryki Volkswagena i Muzeum Szyfrów Enigma była nie tylko edukacyjnym doświadczeniem, ale także wspaniałą okazją do poznania historii i współczesnych technologii. Uczniowie wrócili pełni wrażeń, bogatsi o wiedzę na temat innowacji w przemyśle motoryzacyjnym oraz historii, która miała wpływ na rozwój współczesnej technologii informacyjnej. Była to niezapomniana lekcja, łącząca naukę z pasją do technologii i historii.
Relację i zdjęcia nadesłała Agata Borowska-Jocz






